Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯
Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
"Sonun başlangıcı..."
Henüz kitabın başlarında verilen bu söz aslında her şeyin bitişiyle başladığını söylemektedir. Turgut Özben bir sabah gazetede iş arkadaşı olan Selim Işık'ın intihar haberini okumasıyla olaylar başlar.
Turgut Özben Selim'in intiharından sonra hiç bir şeye anlam veremez ve bu durumu kolayca atlatamaz. Sonrasında intiharın nedenini araştırmaya çalışırken iç dünyasına da yolculuğu başlar. Kitabın akıcı gelen bu konusu anlatımdan dolayı tam tersi gibi görülür. Anlatıcı, anlatılan ve olay nedir gibi bir çok soru sordum.
Eserde ilk olarak Selim'in hayatı ve şiirleri yer alır sonrasında şiirlerle ilgili açıklamalar bulunur. Yazarın amacı Selim'in iç dünyasını olduğu gibi okura anlatmaktır. Böylelikle Selim'in neden tutunamadığı birincil şekilde gösterilmektedir. Turgut, Selimle ilgili en ince detaylardan kişilere kadar bir arayış içine girer, kız arkadaşı ve bir kaç kişiyle daha iletişime geçer. Turgut'u bu denli etkileyen ölüm Selim'in diğer arkadaşlarını da şaşırtmış ve duygulandırmıştır.
Kitapta Postmodern teknikler oldukça iyi kullanılmıştır. Bilinç akışı ve geriye dönüşler vardır. Özellikle "Seni tanımadan önce ağaçların çiçek açtığı ve yaprak döktüğü mevsimleri hep kaçırırdım ..."kısmıyla başlayıp, noktalama ve büyük küçük uyumu olmadan sayfalarca devam eden bir metin de yer almaktadır.
Selim'in hayata ve insanlara tutunamama sürecini ve Turgut'un bu arayışta neyi kaybettiğini sizler de okuduktan sonra daha iyi anlayıp, değerlerebilirsiniz..