Voltaire yendi, Voltaire çok parlak bir şey yaptı; tek bir kişinin herkese karşı savaşıdır bu, yani büyük bir savaş. Düşüncenin maddeye karşı savaşı, aklın önyargı ve boş inana karşı savaşı, haklının haksıza karşı savaşı, ezilen adına ezene karşı savaş, iyiliğin savaşı, tatlılığın ve yumuşaklığın savaşı. Bir kadının sevecenliği ve kahramanın kızgınlığı vardı onda. Büyük bir zeka ve dev bir yürekti o
Kitap, hukuktan uzak kimsenin normal yaşantısı sırasında bir anda kendisine açılan bir dava içine düşmesini anlatıyor. Karakter üzerinde kitabın başından sonuna kadar artan baskı ve endişeyi iyi hissettirdiğini ve bunu okura farklı yan karakterler üzerinden açıkladığını belirtmek isterim. Davanın ana karakter üzerindeki etkisini zaman zaman sağlığı üzerindede görmemiz durumun ciddiyetini bizlere aktarıyor. Bence en önemlisi ise dava süresince ana karakterin -suçlu olup olmamasına bakılmaksızın- etrafındaki insanların suçlu psikolojisi ile yaklaşması, davalı olma psikolojisini belli açılardan gösteriyor ve hissettiriyor. Kitaba puanım 7/10. Okumanızı tavsiye ediyorum..