Kirke, diyor, her şey yolunda gidecek.
Bir kâhinin ya da tanrılardan haber getiren birinin sözleri değil bunlar. Çocuklara söyleyeceğiniz türden sözler. Bir kâbusun
ardından yeniden uyusunlar diye sallarken, küçük kesiklerine
pansuman yapar, sokan şeyin acısını yatıştırırken kızlarımıza söylediğini duyduğum sözler. Parmaklarımın altında cildi, kendi cildim kadar tanıdık. Gece havasındaki sıcak nefesini dinliyorum ve her nasılsa ferahlıyorum. Canımızın yanmayacağını söylemiyor. Korkmadığımızı kastetmiyor. Söylediği sadece şu:
Buradayız. Gelgitte yüzmek, yeryüzünde yürümek ve ayaklarına
değdiğini hissetmek böyle bir şey. Yaşamak böyle bir şey.
Tepemizde takımyıldızları alçalıp dönüyor. Tanrılığım içimde, güneşin denize boğulmadan önceki son ışıkları gibi parlyor.
Bir zamanlar tanrıların ölümün zıttı olduğunu düşünmüştüm ama artık her şeyden daha ölü olduklarını görüyorum çünkü hiç değişmiyorlar ve hiçbir şeyi ellerinde tutamıyorlar.