Özlem

Özlem
@Withsuart
Öğrenme açlığı yaşayan biri..
9/10
·68 syf.··
2019 1. kitabı
·
11 günde okudu
·
Okunma: 11 Mart 2019 22:46
Stefan zweig -Bilinmeyen bir kadının mektubu#kitapyorumu "Sana, beni asla tanımamış olan sana," Okuduğum ilk Stefan Zweig kitabıydı.Adını fazlasıyla duyduğum için merakla okuduğumu söyleyebilirim. Zaten 1 günde de bitirdim. Kitabı okurken ister istemez kendinizi karakterlerin yerine koyuyorsunuz.Ilk defa bu kadar saplantili bir ask hikayesi okudum.Küçüklüğünden beri aşkı gerçekten yaşamış, kavuşamadığı halde, onu sevmekten vazgeçmeyen, sevdiğine her baktiginde yabanci bir kimlikle karşılaşan, buna rağmen sevmekten vazgeçmeyen ve yorulmayan bir aşk hikayesiyle karşı karşıyayız.Ister istemez beni böyle birisi sevse ne yapardım dedirten türden. Ama bana biraz eksik geldi, kitabın üstünde çok düşündüm, tartıştım bence böyle bir sonla bitmemeliydi .Keske Yazar, R'nin o mektupları okuduktan sonraki düşüncelerini de yazsaydı.Stefan Zweıg suan hayatta olsaydi eğer bu kitap hakkinda bir çok soru sorabilirdim. Yinede çok güzel ve akıcı bir kitaptı, okumanızı tavsiye ederim. 10/9,2
Edebiyat
Bilinmeyen Bir Kadının MektubuStefan Zweig · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 2022266,8bin okunma
Nora isimli okura yanıt verildi
Özlem
Yorumunuzu okurken tebessüm etmeden duramadım.Haklısınız, galiba yeri geldiğinde bakış açımızı değiştirerek farklı düşünmemiz gerekiyor...Kendi düşüncelerimi sorgulamami saglayan yorumlara ve yazılara bayılıyorum.Asıl ben teşekkür ederim.🕊
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
"Fakat her şey geçer. Her şey unutulur. Kendini bir felaketin içinde kaybetmenin manası yoktur. İnsan birazcık da kalender olmalıdır!”
Sayfa 61 - Yapı Kredi Yayınları
Özlem
Çok sevmek mi ? Bazen bunun bile ona karşı hissettiğim duyguların yanında az kaldığını düşünürum.🥺🕊
9/10
·68 syf.··
2019 1. kitabı
·
11 günde okudu
·
Okunma: 11 Mart 2019 22:46
Stefan zweig -Bilinmeyen bir kadının mektubu#kitapyorumu "Sana, beni asla tanımamış olan sana," Okuduğum ilk Stefan Zweig kitabıydı.Adını fazlasıyla duyduğum için merakla okuduğumu söyleyebilirim. Zaten 1 günde de bitirdim. Kitabı okurken ister istemez kendinizi karakterlerin yerine koyuyorsunuz.Ilk defa bu kadar saplantili bir ask hikayesi okudum.Küçüklüğünden beri aşkı gerçekten yaşamış, kavuşamadığı halde, onu sevmekten vazgeçmeyen, sevdiğine her baktiginde yabanci bir kimlikle karşılaşan, buna rağmen sevmekten vazgeçmeyen ve yorulmayan bir aşk hikayesiyle karşı karşıyayız.Ister istemez beni böyle birisi sevse ne yapardım dedirten türden. Ama bana biraz eksik geldi, kitabın üstünde çok düşündüm, tartıştım bence böyle bir sonla bitmemeliydi .Keske Yazar, R'nin o mektupları okuduktan sonraki düşüncelerini de yazsaydı.Stefan Zweıg suan hayatta olsaydi eğer bu kitap hakkinda bir çok soru sorabilirdim. Yinede çok güzel ve akıcı bir kitaptı, okumanızı tavsiye ederim. 10/9,2
Edebiyat
Bilinmeyen Bir Kadının MektubuStefan Zweig · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 2022266,8bin okunma
Nora isimli okura yanıt verildi
Özlem
"Ölmüş olan biri artık hiçbir şey istemez, sevilmeyi de, kendisine acinmasini da, teselli edilmeyi de istemez"(Sayfa4) Dinlediğim bir yorumda bu yazı üzerinde fazlasıyla durulmuştu. 1-) Bende Yazıya derince baktigimda ölmeyi kafasina koyduğunu ve her seyin artık geride kaldığını mi belirtmeye çalıştığını sorardım. 2-)Başka bir yazıda ise :"Hayır sevgilim kesinlikle sana kızmıyorum, kendime kızıyorum" diyen bir kadın... Ayrıca fazlasıyla zorluk yaşamasına rağmen, neden? ufacık bile bir kızgınlık veya kırgınlık duygusunu hissedemedim. Özel olarak bunu belirtmemesinin bir sebebi olup olmadığını. 3-)Aşk ve sevgi kavramının onun çin ne ifade ettiğini sorardım 4-)Kitapta geçen kadın karakterin bizlere karşı nasıl bir duyguyu ifade ettirmeye çalıştığını(çünkü herkes tarafından farklı hissedildi) 5-) En cok merak ettigim ise Kitabın sonunda yazar, R'nin mektubu okuduktan sonraki düşüncelerini,acaba pişman olur muydu veya ölen çoğunu merak edermiydi... Her şeyi geçtim eğer onlar hayattayken bu mektup gelseydi onlara karşı davranışını merak ederdim. Kitap üzerinde düşündüğümde aklıma daha fazla sorular geleceğinden eminim🌿