King’e uzun bir süredir ara vermiştim ve anladım ki oldukça özlemişim.
Uzun zamandır bu kadar zevk alarak okuduğum başka bir kitap olamamıştı
Kitap 11 yaşındaki bir çocuğun parçalanmış cesedinin bulunmasıyla hızlı bir giriş yapıyor. Katil olarak ise tüm deliller okulun beyzbol hocasını gösteriyor. İşin ilginç yanı cinayetin işlendiği saatte beyzbol hocası başka bir yerde konferansta bulunuyor. Peki katil, aynı anda hem cinayet işleyip hem de konferansta nasıl bulunabiliyor? Tabii ki bu andan itibaren mükemmel bir soruşturma başlıyor. Polisiye kısmı oldukça iyi işlenmişti kitabın, delillerin toplanması, iz sürülmesi anlarında gerilmemek mümkün değil. Ama bitmedi cinayetin işlendiği yere yakın bir bölgede iki kız kardeş de yine aynı şekilde öldürülmüştür. Katil bu sefer başka biridir ve yine hem cinayeti işlemektedir hem de cinayet saatinde başka yerde bulunmaktadır, bu nasıl olur diye diye sayfaları merakla çevirmeye devam ettim ben de. Ancak işin içinde çok farklı bir durum vardır. Cinayeti gerçekten katil sanılan adamlar mı işlemiştir, katiller aynı anda iki farklı yerde nasıl bulunabilir? Stephen King’i tanıyanlar bilir, doğaüstü olayları kullanmayı sever, bu onun tarzıdır. Kitap da sonlara yaklaştıkça değişik bir noktaya bağlanıyor. Kitabın akışı gerçekten çok iyi ama finale çok daha görkemli bir son yakışırdı diye düşünüyorum, yine de kitabın kalitesinden bir şey eksilmediğini söyleyebilirim. .
Kitaptaki diyaloglar da çok akıcı, anlamsız, gereksiz, konu dışı hiçbir diyalog yol. Espriler tam kıvamında. Bir korku - gerilim kitabında size tebessüm ettirebiliyor. King’e bu kitabı için çok teşekkür ediyorum, iyi ki var iyi ki kalemiyle yıllar önce tanışmışım. Mutlaka okuyun
.