Ben şöyle düşünüyorum ağabey: İnsan makinesini oluşturan öğelerin niteliği bugüne dek anlaşılamamış, doğanın bir gizi olarak kalmıştır; insan bilgisi henüz bu makinenin nasıl işlediğini hiç mi hiç kavrayamamıştır, doğa gözlerimize öyle kalın perdeler çekmiş ki, insan denen alemin iç yüzünü görme olanağı bile yok.
Her fatih, bir hayale sarılır ve kendine ait bir yolla ilerlerdi. İsa'nın yolu, İskender'in yolundan farklıydı. İskender kenti fethederken. İsa kenttekileri fethetmek istemişti. Benim hayalim ise hem kenti hem de kenttekileri fethetmek.