İnsanı sarsan , etkisi altında bırakan bir kitap. Bitirdikten sonra serinin geri kalan iki kitabını da okudum . İçlerinden en beğendiğim bu kitap oldu diyebilirim .
Milli mücadele yıllarında çoğunlukla Anadolu' da verilen mücadeleyi biliriz .Savaşlar , zorluklar ve yokluk altında bir milletin direnişi , inanç, azim , iman , bağımsızlık mücadelesi ...
Bu kitapta ise daha çok İstanbul'daki bağımsızlık mücadelesi anlatılıyor .
Eserdeki kahramanlar belki de silahlı mücadele kadar zor bir mücadeleyi basın yayın yoluyla her türlü zorluğa karşı veriyor .
Kamil Bey de yurtdışında refah düzeyi oldukça yüksek bir durumda yaşarken İstanbul'a gelip mücadeleye bir şekilde dahil oluyor .
Kamil Bey yaşamak istediği hayatın vatanından uzakta değil vatanında olduğunu anlıyor bu uğurda canıyla malıyla savaşıyor .
Bu mücadelenin kendini bulmasını , değerlerini tekrar hatırlamasını , aslında küllerinden doğmasını sağladığını farkediyor .
Eski yaşantısındaki pısırık , etkisiz adamdan bir kahraman çıkıyor bağımsızlık sevdasıyla. Neler pahasına vazgeçmiyor hem de bu sevdadan...
O dönemi daha iyi anlamamı sağlayan , sürükleyici bir kitaptı severek okudum.