Cagla Ural

Cagla Ural
@YazarCagla
10/10
·456 syf.··
Beğendi
·
2025 68. kitabı
BU KİTABI HAYATIM BOYUNCA UNUTMAYACAĞIM. Merhaba sevgili kitap sever dostlarım öyle bir kitap okudum ki ne kadar yazarsam yazayım kelimelerle ifade edemem. Kitabın daha önce övgüsünü duymuştum ama bu kadar etkileneceğimi tahmin etmemiştim. Okurken Usta ellerden çıktığını, İlmek ilmek ruhuma işleyeceğini ilk sayfalarda hissettim. Akıcı kalemi, tesirli anlatım biçimi ile tüm duyguları resmen yaşadım içimde. Lütfen bu kitabı okuyun tavsiye etmiyorum ısrar ediyorum. Kitap hakkında hislerimi ne yazsam az kalır çok fazla uzatmak istemiyorum ufaktan konusundan bahsetmek istiyorum, New York Üniversitesinde çocuk psikolojisi bölümünde olan Zeynep aldığı bir telefon ile anneannesinin inme geçirdiğini öğrenir ve apar topar Türkiye'ye gelir. Anneannesi Şahika'nın ondan bir isteği vardır. Zeynep'ten bir anahtar bulmasını ister. Zeynep bu anahtar yolculuğunda hayatının en büyük gizemlerini ve gerçeklerini öğrenir. Kitap iki ayrı dönemde geçiyor ilki Zeynep'in anneannesinin yanına hastaneye gelmesi ile başlıyor diğeri ise anneannesinin çocukluğundan itibaren tüm hayatını, gizemleri ile birlikte anlatıyor. Bu dönem Zeynep'in bulduğu kırmızı kaplı günlük ile açığa çıkan kısImlar. Aşk, imkansızlık, acı, ölüm, ters köşe, şok yaşanabilecek tüm duygular yaşanıyor okunurken. Anneannesinin çocukluk dönemi 1960'lı yıllar, o kadar güzel betimlenmiş ki gerçekten o tarihi havayı yaşatıyor insana okurken. Zeynep bir taraftan kendi eşi ile sorunlarını çözmeye çalışırken bir taraftan da ailesinin gizemini çözmeye çalışması, yaşadığı ikilemler zorlu bir dönem yaşamasına neden oluyor. Zeynep karakterini çok sevdim ama anneannesi Şahika karakteri inanılmaz olaylar yaşamış o kadar üzüldüm o kadar derinden etkiledi ki beni. Sarsıcı bir aile ve aşk dramıydı. Bu güzel kitabı sevgili Semra ile
Mira’nın Kırmızı DefteriÇağla Ural · Destek Yayınları · 2025185 okunma
Cagla Ural
Güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim, beğenmenize memnun oldum.
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
"Gözyaşlarımı daha fazla tutamadım.Yatılı okula gideceğim için değil,babamın anneme hissettiği gülünç aşka,zayıflığına ve annemin elinde kukla olmasına, bizi de buna alet etmesine ağlıyordum.Oysa yakın zamanda kaybedeceklerimin pembe bir odadan çok daha fazlası olacağını ve o akşamki yemeği bile yaşamım boyunca çok özleyeceğimi bilmiyordum,bilemezdim."
Sayfa 33·Kitabı okudu
Cagla Ural
Güzel yorumunuz için teşekkür ederim!
10/10
·456 syf.··
2025 4. kitabı
Kitabımızda 1950'li yıllardan günümüze uzanan bir süreci okuyoruz.Zamanda uzun bir yolculuğa çıkaran türden. O yıllarda İstanbul'da bazı olaylar yaşanmıştır Türk ve Rum kesimi arasında. Türkiye ve Yunanistan arasında Kıbrıs meselesi dolayısıyla büyük bir gerginlik yaşanıyor. Bu da halkı da etkiliyor tabii ki İstanbul'da yaşayan Rum aileler gönderilmek isteniyor. Bundan sonra da kitapta olaylar şekilleniyor. Kitabımız Şahika Hanım'ın felç geçirip Zeynep'i bakıcısının aramasıyla başlıyor Zeynep apar topar New York'tan Türkiye'ye dönüş sağlıyor öğrendiği üzere anneannesi felç geçirmiş bir durumda ve ona konuşamadığı için yazarak bir anahtardan bahsediyor. Zeynep tabii ki bu anahtarın peşine düşüyor. Anneannesi Şahika'nın evine gidiyor ve anahtarı aramaya başlıyor.Anahtarı ararken eski resimler son anda okuduğu gazete derken her şeyi incelemeye başlıyor.Felç geçirmesine sebep olan neydi diye analiz etmeye başlıyor Zeynep. Şimdi tekrardan 1950'li yıllara dönelim Şahika Hanım'ın çocukluğuna. Şahika Hanım henüz daha yeni genç kızlık döneminde annesi Cavidan Hanım'ın lüks düşkünlüğü oldukça had safhadadır. Kocası Orhan, Cavidan hanımı mutlu etmeye çalışırken varını yoğunu ortaya koymuş,Moda'da bir ev satın almıştır. Şahika kendine seçtiği pembe boyalı odada küçük bir oyuncak ev bulmuştur. Onun hiç oyuncak evi olmadığı için büyük bir heyecanla oynarken içerisinde gizli bölümde bir tane kırmızı bir defter bulur Bunu ileride okuyacaktır.Bu defterin adı "Mira'nın Kırmızı Defteridir" kitabımızın adı da zaten buradan geliyor. Bu defter onlardan önce oturan Rum ailenin kızı Mira'ya aittir. Aslında Şahika bilmezdi ki bu defter Şahika'nın hayatını şekillendirip yön verecektir. Şahika defteri okurken sadece orada Mira ve Mişon'un aşkını okuduğunu zannederken gelecekteki yaşayacağı
Mira’nın Kırmızı DefteriÇağla Ural · Destek Yayınları · 2025185 okunma
Cagla Ural
Özenle yapılmış bu inceleme ve ince ayrıntılarla yazılmış bu güzel analiz için teşekkür ederim.
Puan vermedi·496 syf.··
2019 54. kitabı
·
21 günde okudu
·
Okunma: 28 Nisan 2019 09:27
Tarihseverlere gelsin...1920li yıllarının İstanbul’una götürüyor kitap..kurtuluş savaşı, milli mücadele döneminde bir ailenin içinde yaşanan aşk hikayeleri ve insanların birbirlerinin kaderlerini etkileyecek seçimleri, bunların beklenen birtakım sonuçları ve hiç beklenmeyen bir son etrafında şekilleniyor kitabın konusu ama bununla bitmiyor kitapta Mustafa Kemal paşamız, ismet paşa, Halide Edipler, Dr. Adnanlar, olmayasıca yaşasın venizeloslar, Stalinler, Troçkiler... dönemin çıkarılan gazeteleri, dergileri, Anadolu Ajansı, nüfus mübadelesi, vatansızlık,sürgünler, işkenceler.. Türk de olsan, Rum da olsan, Rus ya da Amerikan hiç farketmiyor neresinden bakarsan bak olmayasıca savaşların herkes açısından olmayasıca, insanlık dışı kötü sonuçları.. akıcı bir dili var, sıkmıyor okurken, bilhassa Kpss ye hazırlanan arkadaşlar okusun derim, tarih soruları için cephane toplamak isteyenlere akılda kalıcı anlatımıyla birebir efenim 🤟 iyi okumalar..
Esir Şehirde Bir KadınÇağla Ural · Destek Yayınları · 2018121 okunma
Cagla Ural
Teşekkür ederim!
10/10
·496 syf.··
Beğendi
·
2020 48. kitabı
“ İstanbul artık gözden kaybolduğunda mektubun tüm parçaları da sularda kaybolmuştu.Hristo başını kaldırıp göğe baktı.” Elveda İstanbul.Elveda tüm geçmişim ve geleceğim.Elveda.” Yıl 1919 işgal altında olan bir şehir İstanbul.On iki yıllık dönemi anlatan içeriğinde yaşanan aşkları,acıları,vatan sevgisini akıcı bir dille okura sunan kitabı okumak keyif vericiydi.Ermeni ve Türk ailelerinin kardeşçe yaşam sürdükleri dönemde mutlu bir aile içinde yaşam süren güzeller güzeli kızımız Keriman ve biricik aşkı Hristo.Ailesini küçük yaşta kaybetmiş Hristo Ali Kâmil bey’in evladı gibi olmuştur.Ermeni olmasına rağmen yaşadığı toprakları canı uğruna savunmaya hazırdır.Küçük yaştan itibaren Keriman ile birbirlerine imkânsız bir aşk ile bağlıdırlar.Cemile;Keriman’ın yeğeni vatan aşkı bağımsızlık mücadelesi için Anadolu yollarına düşen Halide Edip ile birlikte işgalci güçlere direnen güçlü bir kız.Orhan;Keriman’ın kardeşi aklı bir karış havada gününü gün eden ve en önemlisi kitabın kilit noktası.Bolşevik Devrimi yüzünden vatanından koparılıp İstanbul’a gelen gözünü intikam ateşi bürümüş dünyalar güzeli balerin Larissa.Cihan;laf aramızda kitapta en sevdiğim karakter.Onurlu ve bir o kadar naif çıkılmaz yolları bile aşmayı başarabilen yakışıklı doktorumuz.Ahhh Agafya,hiç mi yüzün gülmeyecek?Başkasını seven bir erkeğe deli divane aşık talihsiz bir kızımız.Mehpare hanım ise ailesini bir arada tutabilme adına her şeyi yapmayı göze alan tam bir İstanbul hanımefendisi.Ve küçük karakterimiz Hediye (kimin çocuğu söylemiyorum tabiki) Kitabımız Mustafa Kemal Paşa,Halide Edip,İsmet Paşa’nın o dönemlerde yaptıkları başarılı ve gurur duyduğumuz bir çok tarihe geçen olaylarıda biz okurlara sunuyor.Meclisin açılışı,Anadolu Ajansı’nın açılışı.Yazarımız o dönemde yaşananları harmanlayarak akıcı bir
Esir Şehirde Bir KadınÇağla Ural · Destek Yayınları · 2018121 okunma
Cagla Ural
Teşekkür ederim!