Öncelikle bu kitabın incelemesi yapacağım en uzun inceleme olacak. Bunun nedeni yazarın kendine has yorumu değil. Kitabın konusu ve yazarın konuyu ele alış tarzı bana hem değişik hem güzel geldi. Adından anlaşılacağı gibi kitap Habil ve Kabil'i anlatıyor. Kabil'in kardeşini öldürdükten sonra yaşadıkları ve Tanrı ile ilişkisi çok garip. Kitapta yazardan dolayı elbette bir Hristiyan düşünceyi hissediyorsunuz. Bu düşünce Tanrı ve onun varlığı konusunda da kendini belli ediyor. Bizim inancımızla birçok fark olduğunu tekrar tekrar görüyorsunuz. Tanrı, elbiseleri üstündeyken gökten inip Kabil ile konuşuyor mesela. Kabil; Hz. İbrahim, Hz. Lut, Hz. Musa ve Hz. Nuh'u görüp onların mucizelerine şahit oluyor ama Tanrı ile hep bir hesaplaşma içinde. Onun bu hesaplaşan tavrı size yine garip gelecek. Kitapta yazarın dini ve Tanrı'yı çok fazla sorguladığı belli oluyor. Açıklaması ise günümüzde de ateistler için geçerli olan Tanrı varsa neden çocuklar ölüyor sorusu. Zaten kitapları nedeniyle dini makamlarda pek sevilmeyen bir yazarmış
Kitap şiddetle tavsiyemdir. Okuyun okutun.