🖋Maksim Gorki
Üvey babam bazen karanlık sofaya, yanıma gelirdi.
Ben orada tavan arasına giden merdiven altında yatar, camın karşısındaki merdiven basamağına oturup kitap okurdum.
– Okuyor musunuz? Diye sorardı, ağzından dumanlar savurarak ve göğsü hışır hışır.
– Nedir okuduğunuz?
Kitabı gösterirdim.
Kitabın kapağına bir göz atıp:
– Ah sanırım okudum bunu, derdi .
– Sigara ister misiniz?
Pencereden pis avluya bakarak sigara içerdik.
– Öğrenim görmemeniz kötü, derdi
– Oysa okumaya eğiliminiz var gibi...
– İşte okuyor, öğreniyorum...
– Bu yetmez, okul gerek, sistem...
Ona şöyle demek isterdim:
– Siz okul, sistem gördünüz de ne oldu sanki, bayım?
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯
Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!