Okuduğum ilk George Orwell kitabıydı ve hayran kaldım.
Hepimiz birilerinden duymak istediklerimizi duyduğumuzda işte bu deriz işte bu bizi kurtaracak, hepimiz inanırız ve umutlanırız.
Ne duymak istediğimzi bilenler de bize yağlayıp ballandırıp anlatırlar ya o ideolojilerini, hayatımızın daha iyi daha rahat daha eşit olacağını bizlere bir güzel masal gibi empoze ederler.
Ve istediklerini aldıklarında da yine aynı hamam aynı tas hatta bu kitapta tasla hamamı bile kaybetti hayvanlar.
Gücün yanlış ellere geçmesiyle, kötülüğü, bencilliği, aç gözlülüğü, cahilliği, hatta izmlerin nasıl bizleri birbirimizden ayırıp çatıştırdığını anlatan en iyi romanlardan biri bence.
Çevirmenin de emeğini unutmamak gerekir Celal Üster gerçekten çok başarılı bir çeviri yapmış.
Okunması ve okutulması gereken bir başyapıt.
Ne bileyim ben
Kimdi Amerika'yı keşfeden
Ne eder beş kere beş
Güneyden mi kuzeyden mi doğardı güneş
Kaçıncı padişahtı Yavuz
Aylardan Nisan mı yoksa Temmuz
Ne bileyim nereye gider turnalar
Şeftali ne zaman çıkar
Bahçemde gül açmış ya karanfil
Umurumda değil
Sabahlara dek kadeh elde
Aklım fikrim o güzelde...
C. S. Tarancı