Tıpkı diğer stoacılar gibi Aurelius da "an’ın yaşamaya değer olduğunu düşünür, çünkü canlı olan, yaşayan en gerçekçi an, şu andır. Geçmiş, bir oldubittidir artık. Aklını kullanan insan için geçmişle ilgili kin, kıskançlık ya da pişmanlık hesaplaşması kalmamıştır. İstesen de istemesen de zaten sen artık eski sen değilsindir. İnsan için değişim kaçınılmazdır.
Zira gelecek de sadece bir hayaldir, bir olasılıktır, henüz olmamıştır ama şu ani nasıl değerlendirirsen geleceğin de nasıl olabileceği ihtimalini belirlersin.