Acaba sosyalleşmede aşırıya kaçma ve aşırı sosyalleşme' olabilir mi?
Evet olabilir.
Üstelik canı ikinci plana atıp yaşamda en önemli şeyin "sosyal yüz "oldugunu çocuklarımıza sosyalleşme süreci içinde bizzat biz öğretiriz. "Başkaları ne der?", "Çok ayıp!", "Sakın kimse görmesin; sonra senin hakkında ne düşünürler!" gibi hep sosyal yüz'ü vurgulayan bir yetiştirme tarzı içinde, çocuk kendi özünü önemsememeyi öğrenecektir. Kanımca, aşırı sosyalleşme ve bunun sonucu olarak bireyselligi kaybetme, toplumumuzda
sik sık rastlanan bir durumdur.