Hürriyet, tarihin hiçbir çağında tam olarak gerçekleşmemiştir. Cunku hükümetler için ayak bagıdır. Hiçbir hakkı olmayan, bastakilerin her yaptığını kerem sayan insanları yonetmek ne kadar kolay. Otorite, hürriyyetin anadan doğma duşmani. Hurriyetten yana olanlar, ferdin haklarını kabul ettirmeğe bütün güçleriyle çalışmalıdırlar. Otorite zaten güçlüdür, korunmasına ihtiyac yoktur ayrica. Peki anarşistler, diyeceksiniz. Anarşist, iktidarın yolsuzluğuna karşı bir tepkidir. Zafere ulasan hiçbir parti, bir yonetim aracı olarak kullanmamıştir anarşiyi. Iktidara gelen her parti, daima daha guclu bir otorite kurmaya çalışmiştır. Yöneticilerin aczi, iktidar için çekişen ikbalperestler...
işte otoriteyi tehdit eden tehlike. Kurban olmağa alışmamıştır iktidar. Iktidarda olanların, iktidari kullanmadığı görülmüş mü?