Sevdanın oduna pek güvenilmez,
Tutuşursan eğer kolay sönülmez.
Bu yolun hükmüdür geri dönülmez,
Canına kıymazsan seyahat etme.
İyi bak kabına, olmasın delik,
Boşuna taşırsın, gider gündelik.
Anında olmalı, ettiğin iyilik,
Alem duysun diye inayet etme.
Neyzen Tevfîk
“Nasıl olmalı güzel insan, güzel müslüman?”dediler.
“Geldiği yere sürür ve neşe getirir, giderken de hüzün bırakır. Arkasından, ‘Ah nerede? denir, özlenir,aranır.