Zelal

Zelal

, bir kitap okudu
Puan vermedi·400 syf.·
4 günde okudu
·
Okunma: 19 Temmuz 2023 00:00
·
2023 13. kitabı
Aşkın Nur Karataş
7.8/10 · 504 okunma
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.

Zelal

, bir kitap okudu
9/10
·252 syf.·
Beğendi
·
28 günde okudu
·
2023 8. kitabı
Bahaeddin Özkişi
7.6/10 · 1.308 okunma
Bütün dinlerin düşünmeyen tâifesi bir yana gelecekten haber verebilecek bir insan grubu vardır. Veya şöyle anlatayım: İyiliğe, kötülüğe son noktasına kadar hizmet eden iki grup insan vardır. Her dinin aşırı iyilere verdiği isim evliya, aşırı kötülere verdiği isimse şeytandır. Biri ruhunu bütünüyle yaradanına, diğeri ise şeytana verir. Allah'a hizmet; ısrarla bıkmadan, usanmadan, ümidini kesmeden ve aşırı ümit etmeden hakkın söylediklerini yerine getirmekle, aksi ise, şeytanî arzuların sonuna kadar tatbiki ile olur. Bu her iki ucun hizmetkârları da sonuçta bir takım kabiliyetlere sahip olurlar.
Sayfa 168 - Ötüken·Kitabı okudu
6/10
·552 syf.··
Beğendi
·
2023 6. kitabı
·
24 saatte okudu
·
Okunma: 14 Mayıs 2023 11:51
Kitabı okurken takdir ettiğim yönlerinin yanında eleştirdiğim yönleri de oldu. Diğer incelemeleri okurken fark ettim. Çoğunluk ya tamamen övmüş ya da tamamen yermiş kitabı. Ben bunu doğru bulmuyorum. O yüzden önce olumlu sonra olumsuz eleştirilerimi yazarak kitap hakkındaki düşüncelerimi itinayla belirtmek istiyorum. Öncelikle huzur sokağı tamamen hayallerimdeki, ahlâki boyutu yüksek bir sokak. Zaten ilk sayfalarda da sokakta bulunan kişilerin faziletleri ve kötü şeylerden itinayla kaçınmaları özenle anlatılmış. Artı olarak anlatılan ahlaki ölçütler gerçekten tüm insanlık aleminin hoşuna gidecek cinsten. Bir çocuk doğduğunda onu yetiştiren tek kişi anne babası değil, tüm mahalledir tabiri güzel bir şekilde hikayeleştirilmiş. Üniversitede yaşanan kötü durumlardan bahsetmiş yazar. Bir kızın arkadaş ortamında kafede kendilerince eğlenirlerken içtiği şeye ilaç katılarak tecavüz edilmesi ve sonrasında buna dayanamayarak intihar etmesi... Geçmişte de günümüzde de bu tür iğrençliklere rastlanıldığı için hikayenin gerçekçi boyutu da var kitapta. Onun dışında tesettür konusunda ben de yazar gibi düşünüyorum. Sünnete riayet eden kurallara uyuduktan sonra örtünün şeklinin nasıl olacağı, karşı tarafta nasıl bir hissiyat oluşturacağı (bana göre) güzel bir şekilde anlatılmış. Ve olumsuz yönlerine gelecek olursak; gerçekten şaşırtıcı biçimde yazarın kafasında kurduğu kadın profilinin günümüz şartlarına hiç mi hiç uymadığını gördüm. Aksiyon yönü çok düşük bir kadın profili var karşımızda. Hakkını aramayan ve çok fazla itaat kelimesine maruz kalan bir kadın profili. Bir diğer eleştirdiğim nokta ise Bilal'in yanlış tercihi. Sırf istediği profile uymuyor diye Feyza ile her ne kadar sevse de bir araya gelmiyor. Buraya kadar bir sıkıntı yok tamam. Fakat gönlünde sevdiği birisi varken
Edebiyat
Huzur SokağıŞule Yüksel Şenler · Timaş Yayınları · 202518,3bin okunma