Çocukların engin, uçsuz bucaksız dünyasına açılan kapılardan biri.. okurken bir süre için hayatın sıkıcı gerçeklerinden sıyrılıp (zihnen) tebdil-i mekan edebileceğiniz kısa ve anlamlı bir hikaye. Zira tebdil-i mekanda ferahlık vardır ve bedenimiz kadar beynimizin de buna ihtiyacı vardır diye düşünüyorum. Ben normalde realist bir insanım ama bu kitabı son derece beğendim ve okurken keyif aldım. Bazen realitelerden sıyrılmak gerek. Ve içerisinden cımbızla çekilip alınabilecek bir çok anlamlı mesajlar var. Onlardan biri; "insanlar nerede?" diye sordu küçük prens, "insan çölde biraz yalnız hissediyor..."
"İnsanların yanında da yalnız hissedilir" dedi yılan.
Biraz tefekkür edersen bu dünyanın aslında bir hapishane olduğunu idrak edebilirsin. Hz Adem (a.s) cennetteydi ve nefsine uyarak ceza almıştı. Peki, Allah onu ceza olarak nereye gönderdi ? Evet, yeryüzüne yani dünyaya gönderdi. O halde görebilirsin ki bu dünya Allah nazarında bir cezaevidir. Ve sen bu cezaevine aşıksın !