246 sayfalık bir kitap 15 günde mi okunur diye sorabilirsiniz belki lakin şöyle bir durum var ki içindekiler bence ilgi çekici olduğu için hemen bitsin istemedim. Hatta içimdeki ses bir kere daha oku bile diyor. Çünkü o kadar güzel anlatılmış ve tarihimize o kadar güzel ışık tutulmuş ki ve gerçekten geriye dönüp Allahım ne olur unutmayayım diyerek tekrar tekrar okudum. Altını çizmediğim satır kalmadı. Alıntılar yapmak istedim ve yapmaya da çalıştım ama baktım ki bütün kitabı buraya yazmam gerekiyor, vazgeçtim.Çünkü hem kahramanlar hem bilgiler öyle üstün körü geçilecek kadar önemsiz değildi. Öylesine bir okuyayım denilecek bir kitap değil bu,sindire sindire beyninize yaza yaza okunacak bir kitap.
Algoritmanın kâşifi "Cebirin Babası" HAREZMÎ'ye mi, 1200'lü yıllarda elliye yakın robot yapmış CEZERÎ'ye mi, bizim rubaîleriyle sadece şair olarak tanıdığımız matematikte "x"i bulan ÖMER HAYYAM'a mı, 1011 yılında kameranın fikir babası olarak tarihe geçen optik bilimci İBNÜ'L HEYSEM'e mi, tüm dünyada Doğu'da ve Batı'da "Doktorların Sultanı"diye anılan, yazdığı El- Kanun fi't kitabı için "EĞER HİPOKRAT VE GALEN YAŞASAYDI, İBN-İ SİNA'NIN BU KİTABI ÖNÜNDE SECDE EDERLERDİ"dedirten İBN'İ SİNA'ya mı, "Eczacılığın Babası"diyebileceğimiz, aynı zamanda matematikçi, coğrafyacı, botanikçi, tarihçi olarak tanınan, aslında Kristof Kolomb'dan 500-600 yıl önce tam keşif diyemesek de, "GELGİT OLAYI GERÇEK FAKAT BUNUN GERÇEK OLMASI İLE BERABER EĞER ASYA İLE AVRUPA ARASINDA BİR KITA YOKSA O ZAMAN DÜNYANIN SULAR ALTINDA KALMIŞ OLMASI GEREKİR. YA GELGİT OLAYINI BEN YANLIŞ BULDUM YA DA ASYA İLE AVRUPA ARASINDA BİR KARA KÜTLESİ VAR"diye fikir sunarak kendisinden 90 yıl önce yaşamış olan tarihçi El-Mesûdi'nin yazdıklarına bu anlatışıyla ortak olan EL-BÎRUNÎ'ye mi, günümüzden sekiz asır önce