İçimdeuzayanyol

İçimdeuzayanyol
@Zeyynepkn
İnsan, ötekinin yüzünü arayan bir varlık. Bir başkasında yankılanmak isteyen, içinin ışıklarını bir başkasının içine düşürmek isteyen bir varlık.
“Yeterince kitabın var” diyenlere cevabımız hazır.
Ancak aşkın bir yanı daha vardır. Dert, yani çile. "Çokları çalışır aşktan dem vurur," der İnayet Han, "fakat aşkın sınavını verip derdini çeken pek azdır." Yine bir başka sözde de, "Dertsiz aşk, aşk değildir," denir. Doğrudur, çünkü insan kalbi derdi tatmadıkça yaşayamaz. Bu yüzdendir ki, insan aklını, bedenini ve kalbini ortaya koyup dolu dolu yaşamadıkça, gerçekten yaşamış sayılmaz.
"yolda kederler içinde çırpınıp durmaktansa, sevgili yolunda canını hepten vermen daha iyidir"
Sayfa 76
Her Müslüman evi bir İslâm okuludur. Babalar ve anneler de o okulun öğretmenleridir.
Sayfa 48
Zaman değil de dünya geçiyormuş insanın üzerinden. Bir parçan yollarda hayal, bir parçan evlerde çürüme fotoğrafı, bir parçan çarşıların ipinde arzu. Herkes kayıp. İnsan ölülerine yetişemiyor. Azıcık yavaşlasa, azıcık soluk alayım, hayal kurayım, yaramı seveyim...