"Cenab-ı Hakk'ı bulan, neyi kaybeder? Ve Onu kaybeden, neyi kazanır?"
"Onu bulan herşey'i bulur; Onu bulmayan hiçbir şey bulmaz, bulsa da başına bela bulur."
Nasıl başlayacağımı bilmiyorum... İlk olarak bu kitabın filmine yaklaşık iki yıl önce televizyonda kısa ama hatırda kalacak şekilde bir süreliğine yakalanmıştım. Daha sonra izlemeyi düşünüp ertelemiştim fakat sonradan ilk kitabını okumaya karar verdim ve kitap HARİKAYDI.
Ana karakterimiz Thomas, kitabı onun ağzından dinliyoruz, kendisi ve diğer oğlanlar bir ay arayla hafızalarının bir kısmı alınmış bir şekilde Kayran adlı Labirente gönderiliyor. Ve bu labirentten çıkış imkânsız görünüyor. Labirentin dört kapısı var ve her gece aynı saatte kapanıyor ve kapıların arkasındaki tehlikeli yaratıklar ortaya çıkıyor fakat kapıların kapanması nedeniyle Kayranlılar'a dokunamıyorlar. Ta ki Kayran'a gelen son çocuk -Thomas- ve ilk kız gelene kadar. "Her şey değişecek."...
Spoiler. Benim favori karakterim Newt oldu. Kendisi otoriter ve sakin kalmayı başarabilen bir tip. Cana yakın ve savaşçı bir ruhu var ve en çokta Thomas'a gönülden inanması benim hoşuma gitti, umarım serinin bir sonraki kitabında vadesi kısa süreli olmaz. Onun dışında Chuck'a hem üzüldüm hem sevindim. Çıkmayı başarıp yeni hayatına devam edememesi üzdü ama bir yandan da yeni hayatın zorluklarına katlanmayacak olması sevindirdi. Bakalım devamında bizi ne maceralar bekliyor. Okuyacak olanlara keyifli okumalar diliyorum.
Öyle kitaplar vardır ki içinden çıkamazsınız, işte bu kitap benim için tam tersiydi. Bir türlü kitabın içine giremedim, pek çok kez dikkatim dağıldı. Doğrusu kitaplarda betimleme olması o kitabı okumamı kolaylaştırır fakat bu kitaptaki betimlemeler yabancısı olduğum bir kültür dolayısıyla olmuş olabilir, beni çok sıktı.
İlave olarak kitaptaki kimya bileşenleri ilgi alanıma girmediğinden anlamak için pek uğraşmadım ve kitabın pek çok yerinde anlayamadığım bileşenlerden bahsetmesi yine benim hevesimi biraz kırmış olabilir.
Kitabın ağır akması da cabası.
Sonuç olarak cinayetin mükemmel yazılması kitabı kurtarıyor diyebilirim.