Benim anlayışıma göre her fert, baş ucuna, «suçlu benim, herkes suçsuz!!!» levhasını asmalıdır ama, kendisi dururken, başka kimsede bu levhayı aramamalıdır.
Göklerin merhamet dolu olduğuna inanıyorum. Bizse, umacı korkusuyla yorgan altına kaçan çocuk gibi, nefsimizin beton çatısını üzerimize çekmiş, yaşamayı öldürüyoruz! Yağmurun yalnız suyunu toplayabiliyoruz; ruhundan uzağız! Halbuki ne güzel isim koymuşlar ona: Rahmet.