Filistinli hacılar evlerine mi döndüler, bu mutluluk gösterileri neden?
Gazete sayfasında uyuyakalan siyah çocuklardan biri mi uyandı yoksa?
Değilse tüm bunlar, havai fişekler, süslü kıyafetler, bunca renkli, albenili kutlamalar neden?
Sanayi devrimi bitmediyse, kara kıtanın çocukları evlerine dönmediyse, Gazze'de sürtüp duran serseri duvar, defolup kendi cehennemine dönmediyse, bu yılın yeni olduğu yaygarasını okoparan kim?
Kulaklıklar ruhlarımızı uzaklaştırıyor birbirinden.
İç çekenleri duymayacaklar, öksürenleri, içli içli ağlayanları duymayacaklar mesela.Bir otobüsün içinde karanlık boşlukları delen en insancıl, en kısık seslerimizi duymayacaklar artık.
Bir işçinin tutmayan hesaplarını kendi kendine tekrar edip, sayıklamalarını duymayacaklar.
Bu şehri duymayacaklar, bu şehrin gökyüzünü de .
Benim anlayışıma göre her fert, baş ucuna, «suçlu benim, herkes suçsuz!!!» levhasını asmalıdır ama, kendisi dururken, başka kimsede bu levhayı aramamalıdır.