İkram sırası hiç değişmezdi. Kolonya ve şekerden sonra sıra kahveye gelirdi. Ama kahve ikram etmenin de bir zamanı vardı. Erken ikram edilen kahve " kahveni içtin, kalk git " demeye gelir, geç kalan kahve de misafir önemsenmiyor anlamını taşırdı. Bu nedenle makul bir süre beklendikten sonra "kahvenizi nasıl içerdiniz? " diye sorulurdu. Terbiyeli misafir hemen "orta" ya da "sade" demez "hiç zahmet etmeyin, " der , ev sahibi de " ne zahmeti " dedikten sonra nasıl içileceği söylenirdi.