Binlerce yıldır Anadolu'da bitkilerin canlı oldukları inancı yaygındır. Klasik çağda ormanların ağaçların ve başka bitkilerin perilerine, yani ruhlarına "Driyad" denirdi. Her ağacın bir perisi vardı. Gündüzleri, her ağacın perisinin o ağacın içinde saklandığı sanılırdı. Yalnız rüzgâr estikçe periler birbirlerine fısıldarlarmış. Kimi zaman da ağaçta mahpus kaldıkları için sıkılır, bir "âh" çekerlermiş. Ormanların bazen "âh" dediği duyulurmuş...
Driyadlar geceleri ağaçlarından ayrılıp, elele vererek halka olurlar ve ayışığında bir çelenk halinde dönerek dans ederlermiş. İnsanlar böyle halka olarak dans etmesini, orman perilerinden öğrenmişler.
Ağaç perileri,ağaçla birlikte yaşar, ağaçla birlikte can verirlermiş.