Kadına, şeriatın çizdiği hududun ötesine geçecek derecede birçok emirlerde bulunuyorsunuz... Zavallı her dediğinizi kabul ediyor. Her sözünüze eyvallah diyor. Şu biçimde yetiştirdiğiniz kadını şimdi ne hakla beğenmiyorsunuz?
📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Beyefendi, kız kardeşiniz, anneniz akşama kadar evde nasıl vakit geçiriyorlar, hiçbir gün bunu düşünmek sıkıntısına katlandınız mı? Hayır... Hayır... Bin kere hayır. Gelişim kanununa dair kafa yordunuz... Darvinizm'i araştırdınız. İnsan gücü meselesi için yoruldunuz. Çekim kanunu... Fizikte Carno prensibini düşündünüz... Size bu kadar uzak olan şeylere zaman harcadınız... Fakat size o kadar yakında bulunan annenizi ve kız kardeşinizi, evdeki yaşam tarzlarının sağlıkları üzerindeki etkisini hiç aklınıza getirmediniz... Çünkü onlar âdet gereği o biçimde ömür geçirmeye mahkûmdur dediniz... Artık ötesini düşünmediniz... Niçin?.. Bu önemli konuyu da Avrupa'dan buraya Puvankereler, Tardiyyöler, İspenserler filanlar mı gelip de düşünecekler? Bugün şehrimizde sinir hastalıklarının kıyaslanamaz derecede erkeklerden çok kadınlar arasında görülmesinin sebebi budur. İnsaf ediniz.
Âdetler bizi birçok şeyden mahrum bırakıyor ama tabiat bırakmıyor. Tabiat bize de çalışma gereken bir zihin, sinirler ve adaleler vermiş... Bunlar çalışmak ister. Toplumun sağlığından, çocuk sağlığından bahsedildiğini belki duymuşsunuzdur. Ama, memleketimizde kadın sağlığına dair hiç söz duydunuz mu? yoktur. Bunu kimse düşünmez. Böyle şey akla bile gelmez.
Neden insan öldürmek tekniğinde en usta olan, savaş aletlerini en iyi yapan milletler en medeni, en ileri sayılıyorlar?.. Şimdiki milletlerin hiçbirisi meğerse medeni sıfatına layık değilmiş... Düşünülürse kan dökmek bakımından bugünkü ileri insanların mağaralarda, taş konuklarında, adeta inlerde yaşayıp da üzerlerine saldırdıkları avlarını tırnaklarıyla, dişleriyle parçalayarak yiyen vahşi atalarından çok farkları yok...