Sitare’nin yıllar önce söyledikleri geldi hatırıma. İnsanın yaratılışındaki madde ile mana dengesinden bahsetmiş ve "Denge madde lehine bozulunca insanın nefsi, mana lehine bozulunca da ruhu öne çıkıyor, biri diğerini bastırıyor Can Yunus!" demişti.
"Sevgili Sitare… Hasretim… Ne kadar doğru söylemişsin. Bozkırda hayat güzelleştiği, maddi imkânlar arttığı, refah yüzünü gösterdiği için insanlar daha çok dünyevileşmeye başladılar."
Yine Mabel, yine mi keder? Nedir benim derdim, var yok belli mi? Ruhum dönük dönek… Sevmiyorum ama onun gibiyim.
Gel, anla dikenimden; güllerim uyansın bahçelerinde...