Alıntı olarak yazsam tüm kitabı tekrar yazabilirim
Üstad Necip Fazıl Kısakürek'in kaleminden RAPOR 1/2 Eseri
Eserin yazıldığı günden bugüne pek fazla değişen var mı, geliştikmi, ileri mi gittik, geri mi ya da yerimizde mi saydık, büyük soru işareti
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯
Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Henüz bitirdiğim ve bitirir bitirmez taze şekilde yorumlayacağım bir eser
Sevdim mi sevmedim mi?
Okudum ama gerçekten okuyabildim anladım mı, okuduğumu mu sandım?
İsteyerek mi okudum sıkılarak bitsin diye mi onun bile çelişkisinde bırakan bir kitap olduğunu düşünüyorum.
Yazarı kesinlikle tebrik etmek gerekli, ilginç bir yazı tekniği, alakasız olduğunu düşündüğünüz karakterler olaylar bir şekilde birbirine bağlanmış, asla tahmin kabul etmeyen, fantastik bir eser bıraktığı için.
Kitabın içindeki diyaloglar, alt metinde işlenen felsefi konular insanı sorgulamaya iten, memnuniyetini arttıran parçalar, keza farklı karakterleri tahmin edilemez şekilde farklı olaylarla kesiştirmesi de merak uyandırması ve okuma isteğini arttırması açısından olumlu yanları.
Ancak okurken bazen bıraktığı ben ne okuyorum, konular çok kopuk/bağımsız, fazla gerçek üstü hissi, anlamadığını ya da zaten anlaşılmaz bir kitap olduğu için yer yer bit artık diye okunan, olayların mantığını kavrayamadığım, inandırıcılıktan uzak olduğu için olumsuz baktığım bir eser oldu.
Ancak aynı anda hem olumlu hem olumsuz düşünceleri ortaya çıkaran, kesinlikle kurgulanmasının yazmasının zor olmasına rağmen ortaya çıkmış olmasının büyük bir başarı olduğunu düşündüğüm, farklı tarzıyla kendi içinde bu çelişkinin yaşanmasını sağladığı için okunmalı dediğim bir kitap oldu.
Yaşanılanlar, görülenler ve öğrenilenler ne kadar acı olursa olsun, macera insanoğlu için büyük bir nimetti. Çünkü dünyadaki en büyük mutluluk, bu Dünya’nın şahidi olmaktı.