Rahmetli Arif Nihat Asya, bir gün, "Önce devletimizi devletleştirmek lazım! " diye öfkelenmişti. Ve bir Meşrutiyet Devri siyasimiz, yabancı bir devlet adamına,"Dünyanın en kuvvetli devleti biziz. "demişti."Çünkü onu siz dışarıdan, biz içeriden uğraştığımız halde bir türlü yıkamıyoruz! "