Lilya

Lilya
Türkçe Öğrt.
Ankara
76 okur puanı
Temmuz 2022 tarihinde katıldı
Dil
YDS sorularına bakıyorum; yapılmayacak, çözülemeyecek sorular değil. Zor olan, içindeki akademik kelimeler. Hele bir de paragrafa gömülüyse iş büsbütün ağırlaşıyor. Ama şunu görmezden gelemem: Bir dilin hakkını veren insan sayısı çok az. Kendi ana dilinde bile derdini sokak ağzıyla anlatan, küfürle süsleyen, kelimenin kıymetini bilmeyen insanlar var. Hal böyleyken İngilizce öğrenmeye kalkınca nasıl hakkı verilecek? Gerçekten hakkını vererek çalışan kişi kazanıyor. İmkan var, araç var, yapay zeka var, kitap var… Bahane yok. Herkesin elinde telefon var; iki dakikada ya sevgiliye mesaj, ya spora bakış, ya da siyaset muhabbeti. Ama aynı insanlar dönüp “İngilizce çok zor” diyor. YDS sistemini eleştirmek bir şeydir, İngilizce öğrenme yöntemlerini tartışmak başka. Fakat en başta şu soruyu sormak lazım: Sen kendi diline hakkını veriyor musun? Bugün Türkçe edebiyatıyla, ihtişamıyla İngilizceden kat kat daha ruhlu bir dil. Fakat sokakta bile barbarca konuşuluyor. Dil, saldırgan bir aksiyon aracı haline gelmiş. Halbuki dil dediğin, bir milletin ruhudur. Ruhunu kaybetmiş dilin öğrenilmesi de, öğretilmesi de kısır kalır. Her şeyde ucuz dopamin peşindeyiz, ama biraz “hard mode” yok. Gündelik tartışmada küfürden öteye geçemiyoruz. Oysa bir dili yaşatmak, ona ruh vermek demektir. Önce Türkçe’nin hakkını vereceğiz ki, İngilizce öğrenirken de aynı zihniyetle ilerleyelim. Neyse… Ben de YDS üzerine “Ben nasıl hazırlanıyorum?” diye bir yazı kaleme almayı düşünüyorum. Hayırlısı.
1000Kitap
Lilya
Nasıl hazırlanıyorsunuz hocam
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Ben sana inanıyorum…
‘’Bazı insanlar, başkaları onlara inanana kadar kendilerine inanamazlar.’’
Hayata Dair
Lilya
Bunun sebebi nedir acaba? Onay ihtiyacı mı?

Radyo Adam

, bir kitap okudu
Puan vermedi·626 syf.·
Beğendi
·
10 günde okudu
·
Okunma: 11 Eylül 2023 09:01
·
2023 37. kitabı
Charlotte Brontë
8.9/10 · 42,2bin okunma
Lilya
Çooook güzel bir kitap, doğa betimlemeleri çok zengin💕