Melike

Melike
@_MeLiKe_j
İbrahim, Gönlümü put sanım da kıran kim?
İlber Ortaylı aklıma geldi: Türkler yalnız başına bir şey yapmaz
Bir şeyden yalnız başına keyif almak çoğu zaman ondan gerçekten alınabilecek olan keyiften kendini mahrum bırakmaktır.
Alıntı
Reklam
Bu mesleğin sermayesi olan boş vakit, özgürlük ve bağımsızlığı hiçbir servet satın alamaz.
Alıntı
8/10
·57 syf.··
2026 10. kitabı
·
20 saatte okudu
·
Okunma: 15 Mayıs 2026 20:54
Babaya Mektup’u okurken beni en çok etkileyen şey, 36 yaşında dünyaca tanınan ve takdir gören koca bir yazarı değil, onun içindeki o hiç büyüyememiş çocuğu görmek oldu. Kafka, babasının karşısında hâlâ sevilmeyi ve onaylanmayı bekleyen küçücük bir çocuk gibiydi. Babasına karşı içindekileri tüm çıplaklığıyla, dürüstçe haykırırken bile cümlelerin arasına gizlenmiş o derin korkuyu ve çekingenliği hissedebiliyordum.Ne kadar büyürse büyüsün, babasının gölgesinden ve ona duyduğu o ürpertici korkudan asla kaçamamış. 36 yıl boyunca o yükü üstünde atamamış Kafka, kurtulmak içinde en iyi yaptığı şeyi yaptı. Yazdı.. Mektubun hiçbir zaman babasına ulaşmadığını okudum. Ulaşsa bile babası gerçekten anlar mıydı Kafka'yı? Yaşlılığın getirdiği bir yumuşama hali belki olurdu Herman Kafka'da ama onu anlar mıydı? Bence hayır..
1000Kitap
Babaya MektupFranz Kafka · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 202254,1bin okunma

Melike

, bir kitap okudu
8/10
·57 syf.··
20 saatte okudu
·
2026 10. kitabı
Franz Kafka
7.3/10 · 54,1bin okunma
..yaşam bir sabır oyunundan fazlasıdır.
Alıntı