Santiago Nasar, kendi düşüncesine göre, kapalı yerdeki çiçeklerin kokusunun ölümle yakın bir ilişkisi olduğunu sık sık söylerdi bana, o gün de tapınağa girerken aynı şeyi söylemişti.” cenazemde çiçek istemem ha,” demişti bana ertesi gün oraya çiçek konmaması işiyle benim uğraşacağımı aklına bile getirmeden.