“Bir kızın, başının dönüp de aşığının peşinden gitmek uğruna tüm güçlüklere göğüs germesini haklı çıkaracak gerekçeleri, bu genç adam kadar kendisinde toplamış birini asla bulamazdınız.”
Nicelleştirip kıyaslama alışkanlıgımız yüzünden, demokratik bir çözüm olarak eşitleştirme çabasına girişiriz. Eşitlik saglama amacı, tüm farklılıkları iptal etmeye götürür insanı; bir başka totalitarizm biçimi ve insanın standartlaşmasıyla sonuçlanır.
Cinselliğimiz genetik olarak belirlenmiştir gerçi, ama cinsel kimliğimizi psikolojik olarak da seçmemiz gerekir. Psikolojik özdeşleşme de yine totaliterdir, çünkü bir cinsiyetin doğrulanması, diğerinin mahkum edilmesi anlamına gelir.