“İyi olduğun için herkesin sana adil davranmasını beklemek; vejetaryen olduğun için, boğanın sana saldırmayacağını düşünmeye benzer.” der Nietzsche. İnsanların bize karşı davranışları çoğunlukla bizle değil, karşımızdakinin kim olduğuyla ilgilidir. Sonuçta biz onu yemeyecek de olsak boğanın doğası boğalıktır. Zıt çerçeveden baktığımızda ise kendi davranışlarımız da davranışın muhattabından ziyade bizim kim olduğumuzla ilgilidir. Kısacası şartlar ne olursa olsun herkes kendine yakışanı yapar, yapmalı. Friedrich Nietzsche
Kokusunu hiç duymadım, sesi gitti, siması bile çok zor çiziliyor zihnimde artık. Ancak bakışları, baktığında içime akan o ılık his ilk anki gibi. Bazı şeyler böyledir. Unutulamayacak kadar derin ancak tamamen hatırlanamayacak kadar da yarım kalmış.