Yaşadığımız acıların bir diğer olumlu yanı da büyük olaylar yaşayan insanların kendi olma yolunda daha emin adımlarla ilerlemesidir. Hayatta büyük ya da küçük dertler var. Birçok insan küçük dertlerin tutsağı haline gelip, kendi olmanın tadını keşfedemiyor. Küçük dertlerin en büyüğü de neredeyse salgın hastalık boyutunda olan, diğer insanların bizim hakkımızda ne düşündüğü. Benim hakkımda ne düşünüyor, beni sevecek mi, aman kimseyi karşıma almayayım, sakın gerginlik çıkmasın diye birçok insan kendi kişiliğini tam anlamıyla ortaya koyamıyor. Buna rağmen diğer insanları memnun etmek yine de mümkün olmuyor. İnsan büyük olaylar yaşadığı zaman, hayatın akışı içerisindeki küçük insanların oluşturduğu küçük dertlere duyarsızlaşabiliyor ve kendi kişiliğini daha fazla ortaya koyabiliyor.