Şükür: şükran, minnettarlık, hayatla ilgili takdir hisleri.
iyiliği takdir etmek, bize iyiliğin nereden geldiğini bilmek, iyilik edene minnettar olmak, bizi bilinçli bir canlı olarak yaratan rabbimize şükran duymak, tevazu içinde kendi benliğimizi geriye çekerek daha büyük bütünün zerresi olduğumuzu bilmek demek..
bize sunulduğu için kendimizi iyi hissetmemiz gereken o kadar çok şey var ki.. görmediğimiz zaman cennetimizi cehenneme çeviriyoruz, şikayetleri görüyor güzellikleri sahip olduklarımıza olumlu duygular beslemiyoruz.
minnet olursa kendimize daha çok itimat ediyoruz, zor tepeleri daha kolay aşıyoruz, kainata bambaşka gözle bakmış oluyoruz.
'şükür nimeti değil, nimeti vereni görmektir' der İmam ı Şibli