irem

irem
@__irems__
Açıklamam yok.Nasıl olsa insanlar seni dış görünüşünle yargılayacak.
Hayatım ara sıra karşılaştığım titrasyon dışında hayatta kalmak için verdiğim ümitsiz bir savaşa dönüştü.
Sayfa 228·Kitabı okudu
Alıntı
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
İnsanlarla pek aram yoktur. Bazen böyle geçimsiz oluyorum. Keşke insanlar böyle zamanlarda bana söyleseler.
Sayfa 227·Kitabı okudu
Duygu ve Düşünce
Ama NASA ne kadar özenle tasarlamış olursa olsun, elinde bir tank saf oksijen bulunan azimli bir kundakçı her zaman bir yolunu bulur.
Sayfa 183·Kitabı okudu
Kelimenin tam anlamıyla BA-YIL-DIIMM.
10/10
·416 syf.··
2025 4. kitabı
·
7 günde okudu
·
Okunma: 18 Şubat 2025 15:04
Marslı uzun süredir okuduğum en keyifli kitaptı. Yıllar önce filmini izlemiştim ama üstünden çok uzun zaman geçtiği için aklımda kalan tek şey bir adamın Mars'ta mahsur kalmasıydı. Ki iyi ki de unutmuşum. Çok daha keyif alarak okudum. Aslında okuduğum ilk 40 sayfadan sonra bıraksam mı diye düşündüm. Çok fazla sayı, veri, hesap var ve ben sayı sevmem, yani öyle sanıyordum. Ama o kadar keyif aldım kii. Kitabın konusuna gelecek olursam kapak yazısı bunu özetler sanırım... O, DÜNYANIN EN ÜNLÜ ADAMI. SORUN ŞU Kİ, DÜNYADA DEĞİL. Watney, Ares 3 mürettebatıyla Mars'a gider. Ama çok şiddetli olan kum fırtınası yüzünden Nasa görevi iptal eder ve mürettebattan dönmelerini ister. Ama çıkan bir kaza sonucu mürettebat oradan bir kişi eksik ayrılmak zorunda kalır. Evet geride kalan kişi çatlak Mark Watney. Hatta mürettebatın ve dünyadaki diğer insanların öldü sandığı Mark Watney. Yıllarca orada kalacak ve bunun için gerekli temel ihtiyaçları yok. Biz de Mark'ın orada çiftçi, mühendis hatta kendi tabiriyle inşaatçı olduğu hikayesine tanık oluyoruz. Hem botanist hem mühendis biraz da kırık olması Mark'ın hayatını kurtaracak. Bu arada bu bir spoiler değil. Kitaba başladığınız andan itibaren Mark'ın kurtarılacağını biliyorsunuz, adam öyle bir güven veriyor. Buradan yazara hayran kaldığımı da söylemek isterim. Bu kadar bilimsel ifadelerle dolu bir kitabı bu kadar yalın bir dille anlatmak olayı inanılmaz gerçekçi ve akıcı kılmış. Çok komik, çok güzel, yer yer nefesimi tutarak okuduğum bir kitap oldu. Tek eleştirim dünyaya döndüğü kısımlardan da bir şeyler okumak isterdim. Sonuçta adam kaç sol Mars'ta kendisi ve patatesleri dışında herhangi bir canlıdan uzak yaşadı. Onun dışında kitap tümüyle benim için 10/10'du. Bu kadar geç okuduğum için pişman bu kadar keyif aldığım için
MarslıAndy Weir · İthaki Yayınları · 202210bin okunma

irem

, bir kitap okudu
10/10
·416 syf.··
7 günde okudu
·
2025 4. kitabı
Andy Weir
8.5/10 · 10bin okunma