Gökçe

Gökçe
@__mavi__
Her yeni gün, yazılmayı bekleyen kitabının boş sayfasıdır...
8/10
·232 syf.··
Beğendi
·
2019 3. kitabı
Sevgili Hakan MENGÜÇ’ün bu kitabını almadan önce “Ben Ney’im” isimli kitabını görmüştüm ve asıl almaya niyetlendiğim kitap oydu. Yazarla ilk defa karşılaşmamdan dolayı araştırmadan almak istemedim. Okuyanlar, yorumlar vs derken “Kalbin Temizse Hikayen Mutlu Biter” kitabına denk geldim. İkisi arasında kararsızlık yaşasamda tercihimi bu kitaptan yana kullandım. Kendisininde dediği gibi bu kitabı almış olmam tesadüf değilse nedir? Yoksa bir tevafuk mu? Ya da sufilerin dediği gibi dert insana yol gösterdi de içimdeki sorunlar mı vesile oldu bu kitabı almama... Velhasıl iyiki de aldım, bana iyi gelen bir kitap oldu. Gelelim kitabımıza: Yazar, kitabı, bölümler halinde ve okuruyla sohbet eder gibi yazmış. Yer yer hayattaki sorunlara ve bu sorunlarla nasıl başa çıkılabileceğine dair önerilerde bulunmuş. İlginç, akılda kalıcı ve öğretici hikayelerle desteklemiş. Bu hikayelerden; “Olduğun Halinle Güzelsin” bölümündeki mermer ustasını (syf. 199), “Beden Yedikçe Doyar, Ruh İse Verdikçe” bölümündeki yaşlı amca ve oğullarını (syf. 213), “İşi Bilen Yapar, Yapamayan da Çamur Atar. Sen Yoluna Devam Et.” bölümündeki ressamı anlatan hikayeler dikkatimi çekti. Ayrıca okura kendine bakmasını ve kendini tanıması sağlayacak sorular sormuş. Bazen egzersizler yaptırmış. Sayfa 150’de “Gerçekten Sen Kimsin?” adlı bölümde kendini anlatan cümlelerle dolmurmanı istediği kısa bir alan bırakmış. Kendime dönüp bakmamı sağlayan bir soru içerdiği için bu bölümü çok sevdim. Ayrıca buna benzer birkaç bölüm daha bulunmaktadır. Altını çize çize okuduğum ve ara ara elime alıp bakacağım güzel bir kitaptı benim için. Düşüncelerime kitaptaki en beğendiğim sözle son vermek istiyorum; “Ademe adem gerektir adem etsin ademi Adem adem olmayınca adem netsin ademi?” (İnsana insan gerektir ki insanı insan
Kalbin Temizse Hikayen Mutlu BiterHakan Mengüç · Destek Yayınları · 20207,5bin okunma
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖

Gökçe

, bir kitap okudu
8/10
·232 syf.··
Beğendi
·
2019 3. kitabı
Hakan Mengüç
8.6/10 · 7,5bin okunma

Gökçe

, bir kitap okudu
10/10
·144 syf.·
Beğendi
·
2019 2. kitabı
Bekir Develi
9.2/10 · 2.973 okunma

Gökçe

, bir kitap okudu
9/10
·272 syf.·
Beğendi
·
2019 1. kitabı
Hikmet Anıl Öztekin
8.8/10 · 1.300 okunma