Edebiyat şunun için güzeldir: Senden asırlar önce yaşamış biri, senin de içini kemiren ve genellikle ifade edemediğin duyguları tarif etmiştir bir yerlerde. Varlığından haberdar olmayan birinin, senin yerine sıkıntı çekmiş olduğunu görmek rahatlatır. Anlarsın, yalnız değilsindir.
Bir kitabı okuyup bitirdiğiniz zaman, bunu yazan keşke çok yakın bir arkadaşım olsaydı da, canım her istediğinde onu telefonla arayıp konuşabilseydim diyorsanız, o kitap bence gerçekten iyidir.
“İnsanlar hiçbir şeyden bahsetmiyor.”
“Bir şeylerden bahsediyorlardır mutlaka?"
“Hayır, hiçbir şeyden bahsetmiyorlar.
Genellikle bir sürü araba veya giysi markası sayıp, ne güzel diyorlar!
Ama hepsi aynı şeyleri söylüyor ve kimse kimseden farklı bir şey söylemiyor."