Geride bırakmak bizi tatsız ilişkiler ve olaylar içinde sürükleyip duran herşeyi geride bırakmak; ruhumuzu bıktırıcı ve sahte kaygılarla boğan o sancılı düşünce ve duyguları geride bırakabilmek...
En büyük gücümüz , ilerdeki daha parlak günleri hayal edebilmemiz değil , mutluluğumuzu azaltan tüm başıboş karanlık düşünce ve duyguları -her an için - kolaylıkla kovabilme gücüyle donanmış olmamızdır.
İnsanlara kızmama imkan yoktu, çünkü insanların en kıymetlisi, en iyisi, en sevgilisi bana en büyük kötülüğü etmişti; diğerlerinden başka bir şey beklenebilir miydi? İnsanları sevmeme ve onlara tekrar yaklaşmama da imkân yoktu; çünkü en inandığım en güvendiğim insanda aldanmıştım. Başkalarına emniyet edebilir miydim ?