Bulutların yere ağladığı gibi ağlıyordu . Bilen yoktu sebebini bu ağlayışın.
Oysa sebep basitti. Kays anlamıştı, dünyanın bir gam yurdu olduğunu. Anlamıştı daha ilk günden, buraya dert ve üzüntü çekmeye gelindiğini. Anlamıştı insanlara gönül verildiğini ve ezelde aşkın yaratıldığını. Anlamıştı güzeli ve güzelliği.
Herkes ne diyecek? Fakat bu ana kadar herkesten ne gördüm ki... Bana en yakın olanlar dahil olmak üzere, bu herkes dedikleri şey beni üzmekten, hayatımı manasız bir hale sokmaktan başka ne yaptı?