Güzel olan her şey sabır ister, sebat ister, çaba ister.
Bana bir tane güzel şey söyle ki içinde emek olmasın.
Sosyalizm bize neden yakın gelir biliyor musun?
Çünkü her şeyi emek endeksli düşünüyor.
İhtiyacı önemsiyor, sadece çalışmayı değil.
Ama bir tek yaradılışı emek endeksli görmüyor. İşte o zaman batırıyor.
Bu da olsa adı İslam olacaktı zaten.
Şimdi bizim mesele de bu; emek veriyoruz hayatımıza dair.
İlla hemen başarı olmasın, biraz sabredelim.
Verdiğimiz emek için üzülmeye gerek yok
Allah karşılığını verir.
Hatıra küpü, devril, sen de ey hayal, gömül!
Sonu gelmez visalin gayrından vazgeç, gönül!
O visal, can sendeyken canını etmek feda;
Elveda toprak, güneş, anne ve yar elveda!