Bir insan, size kızmak istiyorsa; dünyanın en iyi insanı dahi olsanız bir neden bulabilir. Aynı şekilde bir insan, sizi affetmek istiyorsa, dünyanın en kötü insanı dahi olsanız bir mazeret bulabilir. Aradaki fark, sizin iyiliğinizde ya da kötülüğünüz de değil, karşınızdakinin gözünde ne kadar değerli olduğunuzla alakalıdır...
"Kör biri için gökkuşağının renkleri ve sağır biri için kuş sesleri nasıl boşunaysa,yürekle algılanamayan zaman da öyle boşa gider ve kaybolur.Ama ne yazık ki düzgün atmasını bildiği halde kır ve sağır olan nice yürekler vardır." Michael Ende
Karşılaştığın, konuştuğun insanların çoğu ile ömür içinde ilk ve son kez buluşuyor olduğunu unutma. Onları nasılsa tanımıyorum ve bir daha görüşmeyeceğim diye hoyrat davranacağına, tam tersi, onda bir ömürlük izlenim bırakacak bir yapıcılıkla muhatap ol, senin varlığın onun ömür boyu süsü, ömür boyu tesellisi olsun...