"Son durağa gelmeden yolculuğun bitmek üzere olduğunu haber vermediler. Birdenbire 'Buraya kadar!' dediler. Oysa bilseydin nasıl dikkatli bakardın istasyonlara, pencerelerden görünen hiçbir gökyüzü parçasını kaçırmazdın. Bütün sularda gölgeni seyrederdin.."
"Ama bu hayatta hiçbir şey uzun sürmez; ikinci kez duyduğun mutluluk da, ilkine oranla pek cansızdı.üçüncü kez duyacağı mutluluk biraz daha zayıflayacaktı, en sonunda da yok olup gidecekti.O da eski ruh haline dönecekti, tıpkı taşların suda sektirilmesiyle oluşan halkaların bir süre sonra kaybolması gibi..."
Başkasının hayatını zindana çevirenler,farkında olmadan kendilerini de o duvarların arkasına sokarlar.Çünkü her mahkûmun bir gardiyana ihtiyacı vardır.Asla sevdiğin insanların gardiyanı olma.