“Asıl açıklanması gereken, neden aç insanın çaldığı ya da sömürülen adamın grev yaptığı değil, neden aç insanların çoğunun çalmadığı, ve sömürülenlerin çoğunun greve gitmediğidir.”
Olmalı mı, olmamalı mı?
Yoksa hiç değişmemeli mi?
Ama ben,
Değişmezsem ben olamam ki!
Görmeli mi, görmemeli mi?
Yoksa hiç bakınmamalı mı?
Ama ben bakmazsam,
Hiç göremem ki!
Sevmeli mi, sevmemeli mi?
Yoksa hiç beğenmemeli mi?
Ama ben beğenmezsem,
Hiç konuşmam ki!
Bilmeli mi, bilmemeli mi?
Yoksa hiç öğrenmemeli mi?
Ama ben öğrenmezsem,
Hiç olamam ki!
Bir başka insanı, kişiliğinin en derindeki çekirdeğinden kavramanın tek yolu sevgidir. Sevmediği sürece hiç kimse, bir başka insanın özünün tam olarak farkına varamaz.