Rumeysa

"İnsanlar uykudadır ancak ölünce uyanacaklar."
10/10
·336 syf.·
2020 53. kitabı
Şu kısacık gördüğümüz sözü idrak etmemiz için yazılmış bir kitap sanki. Bir romandan daha öte bende bu kitap... Rüyalardan evet tamam şuan gerçek hayata döndü dediğim an başka bir rüya aleminde buldum karakteri. Bu rüyalarla yani soyut kavramla aslında yalan dünyanın ahiret gerçekliğini algılamamıza yardımcı oluyor. İnsanın belli başlı nefsi hastalıklarını görmemizi sağlıyor. (Kibir, haset, kin, riya, şehvet...vb.) Dini yönde tek başımıza istikrarlı ve istikamet üzere şu dünyada nefis karışmadan ilerlemek çok zordur. Bunu ister kabul edelim ister etmeyelim bu böyledir. Burada işte tasavvuf devreye giriyor. Yani Kur'an ve Sünneti iyi şekilde hayata geçirmeye gayret eden Allah dostlarının yolu, kapısı... Evet kitap tam olarak bunu anlatıyor, Mürşid-i Kâmilin gerekliliği ve onların faydasının bizlere ne kadar çok olduğu. Herkesin gönlünün muhabbet yönünü doldurmaya çalıştığı açık ve kesindir. Ve bunu hep biriyle doldurmaya çalışmamız da cabası.. Bu yönü, Allah'a bağlılığı, muhabbeti üst düzeyde yaşayacağımız birine bağlamak hem şu dünyada hemde ahirette rahat bir hayat süreceğimiz ise açıktır. Arkadaşlar bazı şeylerin gönlümüze sevgisini çok çabuk koyarken çok çabuk da çıkarıyoruz. Bâki olanın sevgisini hissetmek, yaşamak kime zarar vermiş ki ve kim o sevgiyi, muhabbeti gönlünde hissettiği an çıkarmak istemiş? Hiç kimse... Allah'a ulaştıran hâkiki vesilelere sımsıkı sarılın... “Ey iman edenler! Allah’tan korkun ve sâdıklarla beraber olun.” (Tevbe suresi/119.ayet) "Ey iman edenler! Allah’tan korkun ve O’na yaklaşmaya vesile arayın.” (Mâide suresi/35.ayet) Ve duamdır ki hepinize Rabbim sevdiği kullarından ne bu hayatta ne de öteki hayatta ayırmasın inşaallah..
Din
DervişSerdar Üstündağ · Eşik Yayınları · 2016311 okunma
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
3/10
·464 syf.·
2020 51. kitabı
Kitaptan çok alıntı paylaşmam ve güzel kesitler olmasına aldanmayın arkadaşlar :D çünkü kitap herkesin beğenebileceği türden ve konulardan değil. Anlam karmaşası çok fazla. Yazarın neyden bahsettiğine anlam vermek çok güç. İlhan Berk yazar hakkında " bir Türk Kafka'sıyla karşılaştığımı duydum." diyor. Yani malum ki Kafka'yı okuyan bir çok kesimde ne okuduğunu bilmeyendir. Sadece "popüler" olduğu için okuyan kesimdir. Bu yazarımız da bu kitapta iç dünyasını pek yansıtamayan kişilerden diye düşünüyorum. Kitabı açıkçası önermiyorum. Kitabı bitirme sebebim ise hiçbir kitabı yarım bırakmak istemememden dolayı...
Edebiyat
GaripSadık Yalsızuçanlar · Timaş Yayınları · 201352 okunma
10/10
·296 syf.·
2020 50. kitabı
Hedefsiz insan hiç birşey yapamaz. Nereye gideceğini bilmez, ne yapacağını kestiremez ve sonunda olduğu yerden de geriler adımları. Olduğu konumu aslında mecaz bir anlamdır, mecazın yanında ruhen, manen, ilmi yönden, edep ve ahlaktan, Allah'a yakınlıktan, düşünme yetisinden, idrakinden, şuurundan tamamen gerileyen bir insan demek benim kanaatimce. Hayata geliş amacımızı bilmek, ona uygun yaşamak, yaşarken itidal üzere yol almak, edebi ve ahlakı korumak, ilmi artırmak ve onu amele geçirmek, mütevazi ve tevazu şekilde ilerlemek, en ufak hatada tövbe etmek ve samimi olmak, tefekkürü artırmak, acele etmeden küçük adımlar dahi olsa yol katedebilmek, Allah'a karşı şükrü artırmak, Allah'a güvenmek, sabırla ve sebatla ilerlemek, hayırlı arkadaşlarla ve bu yola sadık kişilerle birlikte olmak, yeri geldiğinde emr-i bi'l ma'rûf ve nehy-i anil münker hassasiyetiyle görevini yapmak. Ama bunlardan önce kendimizi düzeltmemiz gerekiyor. Kendi nefsini ıslah edemeyen bir başkasını ıslah edemez. Bu şuurla da yola devam etmek en bariz örneğidir. Kitap çok güzel bir şekilde bu konuların üzerinde durmuş. Ayetlerle, Efendimizin (s.a.v) sünnetleriyle, ashabı kiram'ın hayatından muazzam kesitlerle konu başlıklarını zenginleştirmiş. Okurken insanın kendini sorguya çekmesi çok güzel bir duygu bence. Çünkü neden varolduğunu hatrında tutmak, hedefini belirlemek ve o yönde az ama devamlı da olsa ilerlemeye çalışmak insanı Rabbine bir zerre de olsa yakınlaştırdığı hissini şu dünyada hiçbir kimse veremez bizlere. Okuyup bir kenara koymak istemediğim kitaplardan olduğu için küçük bir deftere de not alarak ilerledim. Zaman zaman tekrar açıp okumak adına. Sonuna kadar okuduysanız eğer tavsiyemdir bu kitap sizlere :)) Ve bana da tavsiye edip okumama vesile olan, yüreği güzel insana çok teşekkür ederim,
Din
Hedefimiz CennetHafsa Bilgin · Tahlil Yayınları · 20201,127 okunma
8/10
·264 syf.·
2020 28. kitabı
Kitabın adının anlamıyla başlamak daha manidar bence inceleme için. Şöyle ki "Yakaza" demek, insanın uyanıklık hali yani kalbin ve ruhun manen uyanık olması anlamına geliyor. Yazar ilk öğretmenlik yılından yaşadığı olayları konu almış ama konular kesik kesik, sanki yazar olayları içinde yaşıyor ve size anlatmak istediği çok farklı birşey, böyle olunca da yazarı anlamak biraz güçleşiyor bazı yerlerde. Diyorsunuz yani " eee bu ne alaka şimdi ", "burda yazar ne anlatmak istemiş olabilir ki?" düşünceleri çoğu satırda zihninizde olabiliyor. Ama kitabı şöyle değerlendirmek daha mantıklı geliyor bana öğretmenlik yaptığı bir köy ve orada yaşanan olaylar örgüsü var. Bunları kendisi bir empatiyle düşünüyor hep ve kitabın anlamı da burada ortaya çıkıyor "Yakaza", olaylara olduğu gibi bakmıyor, kalbiyle ve ruhuyla bakıyor, gönül gözü dediğimiz şey burada devreye giriyor aslında. Çoğu insan olaylara somut ve madden bakar ama yazarın burada olaylara bakış açısı hem soyut hem manen oluyor. Bu da hep düşündürüyor okurları yani ben hep düşüncelerimi tazeleyerek okudum. Öneririm kitabı okumanızı ama sonradan hiçbir şey anlamadık, ne anlatılıyor bunda diyecek çok kişide çıkabilir. Size kalmış:)
Edebiyat
YakazaSadık Yalsızuçanlar · Timaş Yayınları · 2013180 okunma
8/10
·256 syf.·
2020 9. kitabı
Romanda anlatılan o kadar geniş kapsamlı bir konu ki aslında.Herkesin hayatından bir parça bulacağı, kendi içine döneceği, sorgulayacağı bir kitap.Bir insanın çocukluğunda yaşadığı olumsuz olayları,"ilerde ben babam gibi olmayacağım,ben babamın yaptığı gibi yapmayacağım" dese de bilinçaltına yerleşmiş olan olayları istemsiz bir şekilde yaşayıp kendi ailesine de yaşattığı anlatılıyor.Hep kendini bulma çabası içerisinde olan,ailesinden, bulunduğu çevreden uzaklaşsa kendi benliğini bulacağını düşünen bir karakter var.Hayatı boyu hep bir bocalama içerisinde yaşıyor,bu hem kendi benliğiyle hem de babasıyla olan, içinden çıkamadığı hesaplaşması bir nevi.Ve bir gece hiç tanımadığı bir kişi tarafından içindeki hesaplaşma son buluyor, anlıyor ki; asıl maksat,hakikat insanın kendini bulmasındaki çabası bir yerlere gitmeyle, çevresinden uzaklaşmayla değil,asıl sır kendi içimize yapacağımız yolculukta gizli... "Aslında hepimiz arıyoruz da neyi aradığımızı bilmiyoruz." "Hepimiz yolda aracıyız, gerçek huzurun arayıcıları.Bu da ancak Allah'a ulaşmakla mümkün dostum."
Edebiyat
AntikacıBahadır Yenişehirlioğlu · Timaş Yayınları · 20221,671 okunma