“Dr. Kemal bey, karşısında pijamalı öğrencileri görünce bu ne kıyafet diye sorar? Tıp öğrencisi İbrahim Hasanın yanıtı şöyledir : “Efendim bu halimize `sefaleti fizyolociya’ derler . Bir memleket işgal edilir ,düşman çizmesi altına girerse varlıklarıyla birlikte kıyafetleri de bu hale gelir. “ Dr. Kemal beyin öğrencisine verdiği karşılık duyduğu sözler kadar güzel ve unutulmazdır : “Hayatımda fizyolojiyi senin kadar anlamış kimse görmedim , tebrik ederim !”