ŞUHEDA

Hayattan çıkarı olmayanlar unutulacaklardır!Her olayda kenara çekilenler, kendini saklayanlar, gerçekten de kenarda kalacaklardır. Kimse onların varlığıyla tedirgin olmayacaktır. Gazetedeki ölüm ilanı bile yedinci sayfadan verilecek, kimsenin gözüne çarpmayacaktır. Hayattan çıkarı olmayanların, ölümden de çıkarı olmayacaktır. Ölüm de onların adlarını duyurmaya yetmeyecektir. Cennetteki muhallebicide garson onlarla ilgilenmeyecektir. Ağız tadıyla keşkül yiyemeden, masadan kalkacaklardır. Kendini beğenmişliğin cezasını, daha bu dünyada çekmeye başlayacaklardır. Hayatlarıyla yanlış olanların, ölümleriyle doğru olmalarına imkân var mıdır? Bir şeyler yapın sizi hatırlatacak. Anıt mezarlarda güller, menekşeler biterken, sizin mezarınızı otlar bürümesin. Hayattan çıkarı olmamak, hem tanrının hem insanların gözünde affedilmez suçtur. “Ben çıkarıma bakarım, bunun için babamı bile tanımam” diyeceksiniz ve gerekirse kimseyi tanımayacaksınız: Hele hayattan çıkarı olmayanları hiç! Oğuz Atay - Tutunamayanlar
Sayfa 202 - iletişim
Alıntı
“Yeterince kitabın var” diyenlere cevabımız hazır.
Al renkli çaput
Gözlerimi dünyaya açtığımda yüzlerini görmediğim ve isimlerimi duymadığım düşmanlarım varmış . Ben korku neslinin ürpertiler ve vehimlerle yaşamaya çalışan talihsiz kızıyım... Kendisini kovalayan düşmanını tanımadan kaçan ,gönlünce hürriyet nimetini yaşayamayanlardan biriyim şu dünyada .Korkularla yaşarken bir başkasının korkusunu ve içine düştüğü çaresizliği kınayan o çocuksu düşüncemi kınamıyorum .Gerçeklerle yüzleşemeyişin bir gerçeği olarak işliyorum o günleri bilincime. Haksızların yüreklenişlerine karşı sessiz kalan duyarsızlıkların düşmanıyım . Ben o gün sendeki korkuları da tanıdım ve şimdi yüreklenip haksızlığın karşısında adam gibi duruşunu sevdim kuş yürek ! Barış olsa dünyamızda, ben merkezli kalpler kul haklarına saygıda buluşsa ,sevgi olsa yüreklerde ,gökte uçan kuşlara ve dünyamızı paylaştığımız bütün canlılara karşı şefkat ve acıma duygusu sarsa ufkumuzu... Sen haklıydın ve hakkını onurunla aldın kuş yürek, affedersin...
Sayfa 390 - Timaş
Alıntı
"Ben bütün bu -belki de manasız- iç sıkıntılarından senin var olduğunu hatırlayarak sıyrılıyorum" Ahmed Arif
İnsan ve Duygular
Yağmurlardan sonra büyürmüş başak, Meyvalar sabırla olgunlaşırmış. Bir gün gözlerimin ta içine bak . Anlarsın ölüler niçin yaşarmış. Yağmurlardan sonra büyürmüş başak. Altın bilezikler o kokulu ten Cevap versin bu kuş tüyüne. Bir tüy ki can verir gülümsesen, Bir tüy ki kapalı geceye güne. Altın bilezikler o kokulu ten. Mona Rosa. Siyah güller, ak güller. Geyve'nin gülleri ve beyaz yatak. Kanadı kırık kuş merhamet ister, Ah senin yüzünden kana batacak. Mona Rosa. Siyah güller, ak güller.
#sezaikarakoç
Şiir