Akıl bahsini uzatmaya değmezdi.Eğer O Nura bakarken gözlerimizin pasını silmek diye bir ilk borcu ödeme zoru olmasaydı.
Akıl gözü olmadan hiçbir şeye bakamayacağımıza göre,demek ki ,başlıca usûl mecburiyetini yerine getirdik .
Akıl gözü, kendi körlüğünü bile gözüyle görmeli ki,kabul etsin. Bu derecesi olur mu körlüğün?
Akla de ki :
_ Senin son ve en büyük fâtihliğin ,kendi kuvvetinle kendi kendini avlaman ,kelepçelemen ve teslim olmandır
Onun içindir ki ,dediler:
_Bu iş ne akılla olur ,ne de akılsız...
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯
Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Gözlerini dervişin yüzünden ayırmayan melike:
”Sus!” demiş. ”Ondan daha talihli insan var mı? Asıl bahtiyar, bir ömür boyunca hasretini çektiği şeye kavuşan değil, ona erişeceğini anladığı anda, saadetinin en yüksek noktasında bir ‘Ah!’ diyerek düşüp ölebilendir.”
Ah, ben hayvanları çok severim. Bütün canlı mahlukları, hayatı, güzelliği, saadeti severim. Bahtiyar bir köpek bile benim içimi sevinçle dolduruyor. Ben karanlık şeylerden bahsetmek için dünyaya gelmemişim. İçim tatlı, sıcak, neşeli şeyler anlatmak isteğiyle yanıyor.
İyilik demek kimseye kötülüğü dokunmamak değil, kötülük yapacak cevheri içinde taşımamak demektir.Bende bu fena cevher fazla miktarda mevcutmuş. belki herkeste var...Fakat insan olan onu söküp atmasını, yahut boğmasını biliyor...dokunmadan bırakmak, bir gün başını kaldırmasına meydan vermek olur...