Öncelikle bu kitabı psikolojiye ve insan davranışlarına ilgili olduğum için okudum.
Her insanda bir tür psikolojik sorun vardır.
Bebeklikten, çocukluktan gelen, aile ve çevrenin etkisiyle veya kalıtımsal olarak genlerden gelerek olabilir bu psikolojik sorunlar. Önemli olan bu sorunları fark edebilmek ve bunları iyi yönde değiştirmeye çalışmaktır. "Ben böyleyim" deyip sorumluluktan, kendi benliğini, asıl özünü bulmaya çalışmaktan kaçmak en kolayıdır.
Kendimizi gerçekten tanıyor muyuz? Davranışlarımızın farkında mıyız? Hep bir koşuşturma içindeyiz, bir yerlere gelmek istiyoruz, bir şeyleri başarmak istiyoruz, mutlu olmak istiyoruz. Peki kendine yabancı olan bir insan nasıl bu hayatta gerçekten varolabilir?
Bu kitap öfke, değersizlik duygusu, yalnızlık, kaygı, birey olmak, ana-baba olmak gibi birçok önemli kavramdan bahsediyor. Davranışlarımızın altında yatan sebepleri anlaşılır bir şekilde aktarıyor.
Kitabı okurken kendime yabancı olduğum için şimdiye kadar farkında olmadığım birçok davranışımın farkına vardım. Çevremdeki insanları da düşündüm okurken ve onlarda da birçok önemli derecede sorunlar olduğunu farkettim. Okurken altını çizdiğim ve not aldığım birçok kısım vardı.
Her bireyin okuması gereken bir kitap.
Türk bir psikiyatrist tarafından Engin Geçtan tarafından yazılmış. Yıllarını bu işe adayıp gözlemlerini ve deneyimlerini anlaşılır bir dille paylaşmış.
Okunmasını tavsiye ederim. İyi okumalar.
İnsan OlmakEngin Geçtan · Metis Yayınları · 202533,6bin okunma
📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Çocuklarınızı yetiştirmek için önce kendinizi yetiştirmeniz gerek. Aksi halde, hayvani ihtiyaçlarınız ya da yalnızlığınız ya da içinizdeki boşlukları doldurmak için çocuk sahibi oluyorsunuz demektir.
Problem, senin huzursuzluk duyman değil! Göğsündeki baskının ya da gerilimin ne önemi var? Sana kim rahatlamayı vaat etti? Bu yüzden mi uykuların kaçıyor? Nedir yani? Sana kim deliksiz uyku vaat etti? Hayır, problem huzursuzluk değil. Asıl problem yanlış bir konuda huzursuzluk duyman!