Kendimizden, kendi öz ve süfli menfaatlerimizden başka görebildiğimiz, düşünme haysiyeti gösterebildiğimiz hiçbir mesele ve hiçbir değer yok gibi...
Neden kendimizin dışındaki dev hadiselerin farkında bile değiliz?
Kör olası bencillik burada da hükmünü icra etmekte, herkes yine kendini ve sadece kendini görmektedir.
Bizim için, insan olmak, etiyle kanıyla, kemiğiyle insan olmak bile zor. Bundan utanıyoruz, bunu ayıp sayıyoruz. "Genel bir insan" denebilecek, nasıl olduğu belirsiz bir şey olmaya çalışıyoruz.